Gwarancja Aeg L6FEG142P zapewnia pełny zakres usług i wsparcia technicznego, które umożliwiają komfortowe i bezproblemowe korzystanie z urządzenia. Instrukcja obsługi zawiera wszystkie informacje dotyczące bezpiecznego użytkowania urządzenia, w tym instrukcje konserwacji, informacje o zasilaniu i zakresie zastosowania. Gwarancja Aeg L6FEG142P obejmuje naprawy i wymianę części w celu zapewnienia, że urządzenie będzie działać zgodnie z określonymi właściwościami. Zapewnia także wsparcie techniczne w trakcie trwania gwarancji, w razie jakichkolwiek problemów z urządzeniem.
Ostatnia aktualizacja: Instrukcje i informacje o gwarancji Aeg L6feg142p
Masz pecha i zakupiony produkt jest wadliwy? Sprawdź, jak złożyć reklamację sprzętu AGD. Zapytaliśmy eksperta, co możemy reklamować, co obejmuje gwarancja sprzętu AGD, gdzie reklamować sprzęt i jak zrobić to prawidłowo. Spis treści Reklamacja sprzętu AGD: gdzie ją złożyć, w jakim terminie i na jakich warunkach możemy reklamować wadliwy sprzęt AGD? Polskie prawo przewiduje czytelne zasady reklamacyjne, które pozwalają zabezpieczyć interesy kupujących. Główna odpowiedzialność za towar spoczywa na jego sprzedawcy. Niekiedy roszczenia można kierować też do wystawcy gwarancji, czyli gwaranta (którym najczęściej jest producent sprzętu AGD). Jednak pamiętajmy, że sprzedawca odpowiada za wadliwy towar zawsze (w ciągu dwóch lat od zakupu). Gwarant tylko wówczas, gdy towar ma wystawioną gwarancję (nie jest to obowiązkowe). Wybór tego, jaką formę i drogę reklamacji przyjmiemy, w przypadku gdy towar ma gwarancję, należy wyłącznie do nas - konsumentów. Sprzedawca nie może nam tego narzucić, w praktyce bardzo często się zdarza, że kiedy zgłaszamy się z reklamacją do sklepu, w którym kupiliśmy sprzęt AGD, jesteśmy odsyłani do producenta, a sprzedawcy twierdzą, że nie odpowiadają za wady towaru. Jest to oczywistą nieprawdą! Warto wiedzieć, że prawo reklamacji przysługuje nam również wtedy, gdy kupujemy towar na odległość, np. przez internet czy poza lokalem przedsiębiorstwa (np. od akwizytora). Tacy sprzedawcy mają identyczne obowiązki jak tradycyjni handlowcy. Różnice dotyczą jedynie możliwości zwrotu zakupów. Wtedy, gdy nabyty towar konsumpcyjny w chwili wydania jest niezgodny z umową. W praktyce mogą występować cztery rodzaje takiej niezgodności: Nie możemy powoływać się na niezgodność towaru z umową, jeśli w chwili zawarcia umowy wiedzieliśmy lub, oceniając rozsądnie, powinniśmy byli o niej wiedzieć (przykład: konsumenta zapewniono, że zamrażarka jest wyjątkowo cicha. Przed zakupem zauważył jednak w sklepie, że urządzenie hałasuje. Reklamacja wniesiona z tego tytułu będzie niezasadna). Prawo do reklamacji sprzętu AGD stracimy również, jeżeli jej nie wniesiemy przed upływem dwóch lat od dnia, w którym wydano nam towar (przykład: zmywarkę klient zakupił w kwietniu 2015 r. Popsuła się w czerwcu 2017 r. i wtedy konsument zawiadomił sprzedawcę). Kolejnym powodem nieuznania reklamacji będzie zbyt późne zgłoszenie zauważonej wady. Trzeba to zrobić przed upływem dwóch miesięcy od dnia, w którym dowiedzieliśmy się o niezgodności towaru z umową (przykład: przeciek układu chłodzenia lodówki konsument dostrzegł w maju. Ze względu na wyjazd wakacyjny reklamację wniósł jednak dopiero we wrześniu). Czego możemy żądać od sprzedawcy? Jeśli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać: Najważniejsze obowiązki sprzedawcy dotyczące reklamacji sprzętu AGD Sformułowanie konkretnego żądania jest zadaniem i uprawnieniem konsumenta. Sprzedawca jednak może to żądanie rozpatrzyć z uwzględnieniem różnych okoliczności, wliczając do nich – jak postanowiono w przepisach konsumenckich – „nadmierność kosztów”, „niemożliwość” czy „niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia”. Niektórzy woleliby w takiej sytuacji po prostu oddać zakupiony przedmiot i dostać z powrotem zapłaconą kwotę. Potoczne określenie „zwrot gotówki” jest równoznaczne z fachowym terminem „odstąpienie od umowy”. Zgodnie z przepisami konsument może od umowy odstąpić, gdy: W takich sytuacjach konsument może żądać też obniżenia ceny towaru. Co może zrobić konsument, gdy zmieni zdanie co do zakupu już po dokonaniu transakcji? To zależy od jej miejsca i sposobu. Jednak pamiętajmy, że zwrot dotyczy towaru zgodnego z umową, reklamacja sprzętu AGD natomiast jest spowodowana jakimś rodzajem niezgodności. Jeżeli konsument dokonał zakupu w sklepie stacjonarnym (w lokalu przedsiębiorcy) - nie ma prawa do zwrotu. Oczywiście sprzedawca może wykazać się dobrą wolą i zwrot przyjąć. Uprawnienie do zwrotu przysługuje jednak, gdy sprzedawca w momencie zawierania umowy sprzedaży zobowiąże się przyjąć oddany towar (wskazane jest wówczas uzyskanie takiego zobowiązania na piśmie). Jeśli zakupu dokonano poza lokalem przedsiębiorcy (na przykład od akwizytora we własnym domu) – towar można zwrócić w ciągu 10 dni od zawarcia umowy bez podania przyczyny. Gdy zakupu dokonano w sklepie internetowym lub w inny sposób na odległość - termin 10-dniowy liczy się od wydania rzeczy. Przedsiębiorca dokonujący sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa musi na piśmie poinformować konsumenta o prawie zwrotu. Gdyby tego nie zrobił, 10-dniowy termin liczyłby się dopiero od dnia, w którym konsument dowiedział się o swoim uprawnieniu (nie może to jednak łącznie trwać dłużej niż trzy miesiące). W sprzedaży na odległość prawo zwrotu w takiej sytuacji trwa trzy miesiące od daty wydania rzeczy. Treść gwarancji może być w zasadzie dowolna. Oświadczenie gwaranta musi być jednak konkretne – powinno dokładnie określać jego obowiązki. Prawo nie ogranicza terminu ochrony. Spotyka się gwarancje półroczne, ale także dożywotnie. W dokumencie gwarancyjnym muszą się znaleźć podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w szczególności nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towarkonsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową. Reklamacja wadliwego towaru: podstawa prawna: Nie jest nowością, że sprzęt AGD i RTV coraz częściej psuje się po gwarancji. Powodem słabej jakości niektórych sprzętów są oczywiście producenci. Stosują oni celowe zabiegi postarzania sprzętu, poprzez używanie części i elementów, które sprawiają, że czas ich działania jest dokładnie wyliczony i pokrywa się oczywiście z końcem gwarancji. Piotr Koluch z fundacji Pro-Test w rozmowie z Dorotą Wellman i Marcinem Prokopem w programie Dzień Dobry TVN wyjaśnił, dlaczego teraz coraz częściej po gwarancji psują nam się sprzęty. Ekspert zauważył, że: dawniej sprzęty były technologicznie prostsze. Były mniej awaryjne, ale np. zużywały więcej energii. Okazuje się, że nie zawsze sprzęty, które działają długo, są lepsze. Często mają one inne znacznie poważniejsze wady, ale nie zmienia to faktu, że dostępny na rynku sprzęt coraz częściej psuje się po gwarancji. Co więcej, producenci zmuszają konsumenta do zakupu nowego modelu poprzez drogie części do naprawy. Często okazuje się, że cena naprawy lodówki czy pralki jest równowartością połowy kwoty, którą wydamy na zakup nowego sprzętu, co zniechęca nas do naprawy. W końcu jaką mamy pewność, że usterka się nie powtórzy? Mniejsza trwałość sprzętu przekłada się na niższą cenę. Producenci konkurują ze sobą, a ich produkty stają się coraz tańsze, a co za tym idzie, stale obniża się ich jakość. Zamiast części metalowych stosują plastikowe, a te z kolei zastępują tańszymi i słabszymi odpowiednikami. Nic więc dziwnego, że sprzęty tak szybko się psują. Ekspert przyznał również, że produkty byłyby bardziej trwałe, gdyby producenci odpowiadali za ich utylizację. Jeśli firmy, które produkują sprzęt, odpowiadałyby również za jego utylizację, znacznie poprawiłaby się jakość dostepnego na rynku sprzętu AGD i RTV. Urządzenia byłyby zdecydowanie lepsze i działałyby dłużej. Autor: Thinkstockphotos. com Zazwyczaj odkładamy na jutro czyszczenie piekarnika. Albo po tym ostatnim pieczeniu. W efekcie zabrudzeń przybywa, w mieszkaniu po każdym pieczeniu coraz więcej dymu. Okazuje się, że wystarczy prosty sposób, bez agresywnej chemii, by nasz piekarnik lśnił. Para wodna wytworzona parownicą lub lub przy pomocy... miski z wodą wstawionej do piekarnika ustawionego na wysoką temperatuę z termoobiegiem. Uwaga na gorący piekarnik i parę wodną - dobrze jest chwilę odczekać, zanim zaczniemy czyścić! Autor: agencjafree/living4media Pomysłem na tę kuchnię jest ostry kontrast kolorystyczny - bieli i czerwieni. Fronty szafek mają ognisty kolor i tworzą spójny obraz z lodówką. Autor: mat. prasowe Sharp SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA. Pralka wyposażona jest w trzynaście programów prania: Szybki 30°/15’, Codzienny 60°/60’, Koszule 60°, Mix 30°, Odzież sportowa 30°, Pranie ręczne/Delikatne 30°, AllergySmart, Bawełna 90°, Wstępne + Bawełna 90°, Bawełna 60°, Eco 20°, Syntetyki 40°, Wełna. Dodatkowo: Wirowanie i Płukanie. Sprzęty kuchenne pomagają w zdrowym odżywianiuKiedy mamy prawo do reklamacji sprzętu AGD u sprzedawcy?
Kiedy tracimy prawo do reklamacji sprzętu AGD?
Czy możemy zwrócić niewadliwy towar?
Co daje gwarancja?
Sprawdź, czy nie upłynął termin gwarancji!
Dlaczego sprzęty psują się tuż po gwarancji?
Wszystko o AGD - zobacz GALERIE ZDJĘĆ
„Nasza Strona Internetowa korzysta z plików cookie dla celów optymalizacyjnych (dostosowania zawartości strony do preferencji Użytkownika) a także dla celów analitycznych i marketingowych (wyświetlania Użytkownikowi reklam dostosowanych do jego preferencji). Korzystając z naszej Strony Internetowej (jednocześnie zezwalając w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej na obsługę plików cookie), wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie przez naszą Stronę Internetową. Aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie oraz możliwości zmiany ich ustawień przeczytaj. ”
POLITYKA COOKIES.
Rozumiem
Jeśli szukasz solidnego wykonawcy na
Drukujemy ekonomicznie i szybko
dostarczamy na czas, z certyfikatem FSC.
Znalazłeś solidnego producenta i dostawcę instrukcji.
Jako producent instrukcji, gwarancji oraz etykiet posiadamy wieloletnie doświadczenie we współpracy z działami zaopatrzenia i marketingu. Nasi Klienci to m. in. : producenci mebli, urządzeń, maszyn, producenci i dystrybutorzy kosmetyków, farmaceutyków, materiałów budowlanych i wielu innych.
Klienci, którzy zlecają nam druk instrukcji doceniają nasze doświadczenie, kompleksowość usług: od projektu po dostawę oraz elastyczność i szybkość działania.
Papier
jak najbardziej ekonomiczny
Druk
wysokiej jakości, czarno-biały lub kolorowy
Magazyn
magazynujemy i wydajemy na wywołanie
Elastyczność
w sytuacjach awaryjnych działamy z dnia na dzień
Druk instrukcji - przede wszystkim ekonomicznie, dobrze i szybko. Takie mamy priorytety, a takie opcje:
- Dowolny format, także np. długiej, składanej harmonijki, klejonej książeczki, broszury zeszytowej
- Papier najczęściej niepowlekany, offsetowy lub eko
- Dowolna ilość stron
- Druk 1-kolorowy, kolorowy cmyk lub Pantone
- Także krótkie lub ekspresowe serie
- Możliwa jest personalizacja, druk kodów, numerów, serii
- Dowolne konfekcjonowanie i magazynowanie na życzenie
Koniecznie zerknij na te modele
Dowiedz się więcej
Dlaczego nasze torby papierowe XXL nazywamy chodzącymi bilbordami? Wyobraź sobie, że jesteś na targach lub konferencji. Katalogi i próbki swoich produktów pakujesz w torby o bokach wielkości: 53 x 33…
Read More