Podręcznik instalacji sieciowej Hitachi Rac E60yha to oficjalny przewodnik instalacji sieciowej dla sprzętu Hitachi. Zawiera informacje na temat konfigurowania sprzętu, instalacji oprogramowania, konfiguracji sieci i bezpieczeństwa, a także instalacji opcjonalnych urządzeń. Podręcznik zawiera wszystkie informacje potrzebne do zainstalowania i skonfigurowania sieci zgodnie ze specyfikacjami producenta. Użytkownicy mogą również znaleźć informacje dotyczące konserwacji sprzętu oraz instrukcje dotyczące wykonywania kopii zapasowych. Podręcznik instalacji sieciowej Hitachi Rac E60yha ułatwia użytkownikom wykonanie wszystkich czynności instalacyjnych i konfiguracyjnych, które niezbędne są do uruchomienia sieci.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik instalacji sieciowej Hitachi Rac E60yha
Przy instalacji sieciowej wykorzystamy w programie instalacyjnym dwa różne sposoby instalacji:
Instalacja serwera bazy danych - na przeznaczonym do tego celu komputerze zainstalujemy serwer bazy danych SQL
Instalacja aplikacji na stacji roboczej - na komputerach użytkowników programu zainstalujemy właściwą aplikację, która będzie łączyć się z serwerem bazy danych.
Szczegółowo proces instalacji powinien przebiegać następująco:
Ustalamy, który komputer będzie serwerem bazy danych.Nazwiemy ten komputer umownie serwerem.
Jeśli na serwerze nie mamy jeszcze zainstalowanego serwera MS SQL,czyli programu zarządzającego bazą danych, instalujemy bezpłatną wersję tego serwera SQL (MSSQLExpress2017). W tym celu uruchamiamy program instalacyjny na serwerze i na etapie instalacjiZaznacz komponenty wybieramy sposób instalacji Instalacja serwera bazy danych, co spowoduje zaznaczenie składnika MSSQLExpress2017 - serwer bazy danych SQL.
UWAGA. Jeśli na serwerze jest już zainstalowany dowolny serwer SQL firmy Microsoftto nie powinniśmy wykonywać żadnej instalacji na serwerze, jednakże istnieje możliwośćzainstalowania kolejnej instancji serwera SQL do obsługi tylko i wyłącznie bazy danych z naszego programu.W tym celu na etapie instalacji Tworzenie serwera bazy danych podajemy takąNazwę instancji serwera, która jeszcze nie istnieje.Ustalamy, na których komputerach będzie uruchamiany program. Nazwiemy je umownie stacjami roboczymi.
Na każdej stacji roboczej instalujemy właściwy program, czyli na etapie instalacjiZaznacz komponenty wybieramy sposób instalacji Instalacja aplikacji na stacji roboczej, co spowoduje wybór składników R2faktury - system obsługi sprzedaży oraz PDF-XChange 4 - sterownik wydruków w formacie pdf.
W przyszłości, jeśli będziemy aktualizować program, aktualizację taką wykonujemy tylko na jednej stacji roboczej. Program automatycznie zaktualizuje się na pozostałych stacjach roboczych za pośrednictwem bazy danych na serwerze.
UWAGA. Istnieje możliwość zainstalowania właściwego programu na serwerze i udostępnienie skrótów do programu na wszystkich stacjach roboczych.Wymaga to jednak udostępnienia katalogu roboczego serwera. Praktykowane to jest w przypadku,gdy nie są określone konkretne stacje robocze, na których będzie uruchamiany program.Przegląd wszystkich wariantów instalacji znajduje się w rozdziale Instalowanie programu.
Po właściwej instalacji systemu możemy przystąpić do pierwszegouruchomienia programu kolejno na wszystkich stacjach roboczych.
Należy pamiętać o tym, że dane do programu znajdują się na komputerze serwera i obsługiwane są przez serwer SQL, czyli program pracujący na serwerze. W związku z tym, żeby stacje robocze mogły korzystać z danych,serwer (komputer) musi być włączony oraz serwer SQL (program) musi być uruchomiony.
Jeśli na komputerach (serwerze i stacjach roboczych) zainstalowane jest oprogramowanie zapory internetowej (firewall), to należy je odpowiednio skonfigurować tak, żeby były dostępne odpowiednie porty i możliwość połączenia z konkretnym numerem IP serwera. W przypadku serwera SQL firmy Microsoft do nawiązania połączenia wykorzystywany jest port UDP 1434, natomiast do właściwego połączenia dla domyślnej instancji serwera port TCP 1433. Przy innych instancjach port określony jest we właściwościach instancji (SQL Server Network Utility lub SQL Server Configuration Manager).
UWAGA. Jeżeli nie udostępnimy portu 1434 dla usługi SQL Server Browser wtedy przy określeniu serwera nie możemy podać nazwy instancji (np. 127. 0. 1\reset2) tylko wprost numer portu przydzielonego do instancji (np. 1, 1048) z ewentualną nazwą protokołu (np. tcp:127. 1, 1048).
Opisaną tu instalację sieciową wykorzystujemy w sieci lokalnej. Można wykorzystać ją przy instalacji w sieci rozległej (internet), jednakże wymaga to udostępnienia serwera bazy danych SQL na zewnątrz, żeby widzialny był z odległych stacji roboczych. Lepszym rozwiązaniem wydaje się praca terminalowa (zdalny pulpit).
System Windows 10 ma fabrycznie zainstalowane sterowniki do niektórych kart sieciowych. Działają one automatycznie. Jeżeli jednak nie ma zainstalowanych sterowników dla twojej karty sieciowej lub chcesz uaktualnić sterowniki, zastosuj się do poniższych instrukcji:
1. Włóż kartę sieciową do komputera.
2. Pobierz plik z aktualnymi sterownikami i wypakuj go.
3. Prawym przyciskiem myszy kliknij na folder Komputer, a następnie wybierz Zarządzaj.
UWAGA: Jeżeli nie jesteś administratorem, poproszony zostaniesz o podanie hasła administratora. Wprowadź je i kliknij na “Tak”.
4. Otwórz Menedżer urządzeń. Prawym przyciskiem myszy kliknij na kartę sieciową, a następnie wybierz the adapter and then click Aktualizuj oprogramowanie sterownika….
5. Kliknij na Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika.
6. Kliknij na Pozwól mi wybrać z listy sterowników urządzeń na moim komputerze i wybierz Dalej. com/res/upfile/faq/20150821042033. png"/>
7. Zaznacz Pokaż zgodny sprzęt i kliknij na Mam dysk. com/res/upfile/faq/20150821042057. png"/>
9. Kliknij na Przeglądaj i Otwórz plik inf, który wcześniej pobrałeś i wypakowałeś na komputerze. com/res/upfile/faq/20150821042120. png"/>
10. Kliknij na OK i przejdź Dalej;
11. Instalacja karty sieciowej została ukończona. Kliknij na Zamknij. com/res/upfile/faq/20150821042214. png"/>
Czy ten poradnik FAQ był pomocny?
Twoja opinia pozwoli nam udoskonalić tę stronę.
Jakie są Twoje uwagi dotyczące tego artykułu?
- Niezadowolenie z produktu
- Zbyt skomplikowany
- Mylący tytuł
- Nie dotyczy mnie
- Zbyt ogólnikowy
- Inne
Interesuje nas Twoja opinia. Jak możemy poprawić tą zawartość?
Dziękujemy
Dziękujemy za przesłanie opinii.
Kliknij tutaj, aby skontaktować się ze Wsparciem technicznym TP-Link.
EPUB to jeden z najpopularniejszych standardów publikacji e-książek na świecie. Do otwarcia plików w formacie EPUB potrzebne jest specjalne oprogramowanie. Link do aplikacji na urządzenie mobilne znajduje się poniżej.